Proč servisovat lyže
Bez ostrých hran a struktury na skluznici nelze plnohodnotně lyžovat. Máte pocit, že pod Vámi je koberec po kterém to fakt nejede. Na vině je buďto zoxidovaná skluznice, chybějící struktura skluznice, opotřebovaná struktura, absence vosku či nevhodně zvolený vosk, nepředvídatelná kombinace typu sněhu a jeho struktury, vosku, špatné počasí …
Technologický postup servisu lyží
Prvním krokem je zhodnocení stavu lyží, určení míry opotřebení, rozsah případné opravy. Následuje očištění lyže, oprava (vyvaření) poškození na skluznici (rýhy, díry atd.) a stažení přebytečného materiálu. Poté můžeme přistoupit k vlastnímu broušení. Dnes v podstatě všechny lyže procházejí broušením za mokra na kameni, protože výsledek je jednoznačně lepší než lyže potahané na smirkovém papíře. Tuning hran – úprava úhlu hrany způsobí, že lyže ochotněji zatáčí, mají lepší grip a ostří déle vydrží.Tímto krokem lze výrazně ovlivnit jízdní vlastnosti lyže, rozpětí úhlu hrany se zpravidla pohybuje od 89 do 87 stupňů.Voskování důležitý krok pro zachování kvality skluznice neboť vosk nejen zlepšuje jízdní vlastnosti ale v neposlední řadě chrání materiál skluznice před oxidací (skluznice pokrytá šedým závojem je totálně zoxidovaná). Mazat by se mělo po každém dni lyžování.
Údržba v domácích podmínkách
V dnešní době existuje celá řada více či méně přesných přípravků na obnovu ostří hrany kterými lze provádět údržbu. Skutečně dokonalých výsledků s nimi lze obtížně dosáhnout vyjma přípravků pro závodní program ke kterým je ale dobré mít i servismana.Co se týče voskování, existuje řada pastových vosků ke kterým není nutné sebou vozit žehličku jako u tvrdých vosků. Jejich aplikace je jednoduchá a rychlá na druhou stranu se rychleji ojíždějí.
Co potřebujete vědět o servisu svého kola
Servis vašeho kola vám pomůže udržet ho v původním stavu, abyste zachovali výkon a zajistili, že jezdíte na kole, které je bezpečné. Lidé často do svého kola investovali spoustu peněz a nelámou si hlavu se servisem. Stejně jako vaše auto musíte své kolo pravidelně servisovat. Servis vašeho kola prodlouží životnost všech dílů a poskytne vám mnohem lepší zážitek z jízdy.
Jak často bych měl své kolo servisovat?
Své kolo byste měli pravidelně servisovat, aby vaše kolo fungovalo co nejlépe, vydrželo déle a bylo bezpečné. Čím častěji jezdíte, tím častěji byste měli své kolo nechat prohlédnout, protože komponenty se budou více opotřebovávat. I když jezdíte jen občas, budete potřebovat servis, protože některé díly budou stále potřebovat nějaké TLC. Typ jízdy a to, jak pečlivě své kolo po každé jízdě čistíte, má samozřejmě vliv. Jako hrubé vodítko doporučujeme:
Jízda jednou týdně – standardní servis každých šest měsíců
Jezdíte většinu dní v týdnu – standardní servis každé 3 měsíce
Každý den – Standardní služba každé 3 měsíce s Ultimate službou každých 12–18 měsíců
Kromě výše uvedeného doporučujeme jednou týdně umýt kolo a namazat řetěz.
Servis lyží i snowboardů provádíme na strojích MONTANA a Wintersteiger. Obě firmy jsou světovými dodavateli technologií jak pro servisy tak i pro výrobu lyží.
Vybavení našeho servisu
Bruska MONTANA Crystal SB Combi kombinace kámen – pás
Bruska Wintersteiger Micro 81 kombinace kámen – pás
Bruska MONTANA MCS2000 boční hrana
MONTANA HTT2000 tuning spodní hrany keramika
Wintersteiger Trimm Disc 71 tuning boční i spodní hrany keramika
Voskovačka Wintersteiger WAX JET
Voskovačka MONTANA HOTWAX voskování za horka
Wintersteiger Skitronic plus seřizování vázání